

|


Média támogatónk

TÁMOGATÓINK




Csatlakozzon Ön is
támogatóinkhoz!
.
Adobe Acrobat Reader letöltése a [PDF] file-ok megtekintéséhez.Idén is majd 6 százalékkal nőhet az Kína reklámpiaca
2009. szeptember 14.
(mediainfo.hu) A GroupM friss becslése szerint a helyzethez képest igen kedvezőek a kínai médiagazdaság kilátásai idén és jövőre, ami annak köszönhető, hogy javultak az ország általános gazdasági kilátásai is. A GroupM szerint 2009-ben 5,8 százalékkal nőhet a kínai médiaköltés, s így elérheti a 254,5 milliárd jüant (1 jüan kb. 0,15 amerikai dollár). 2010-ben 9,8 százalékkal bővülhet a reklámpiac, 279,4 milliárd jüanra. A fejlődést elsősorban az internetes reklámköltés bővülése fogja dinamizálni.
Mindez sokkal jobb kilátásokat sugall, mint a GroupM előző, idén júniusi becslése. Ekkor a kutatók még 3,2 százalékos növekedést vártak idénre, jövőre pedig 8,9 százalékos bővülést becsültek. A jelentős javulás mögött többek között az áll, hogy a Világbank és mások idénre a kínai GDP 8 százalék körüli bővülését várják, szemben a korábbi, mindössze 1,5 százalékos becsléssel.
Persze még messze van a 2008-as 22,6 százalékos médiapiaci növekedés megismétlése, melyet elsősorban a pekingi olimpia turbózott fel, de a jelek bíztatóak. Az idei "lyukas" évet jövőre két fontos esemény követi az országban: a Világkiállítás és az Ázsia Játékok, amelyek egyaránt jótékony hatással lehetnek a reklámpiacra.
Forrás: www.mediainfo.hu