

|


Média támogatónk

TÁMOGATÓINK




Csatlakozzon Ön is
támogatóinkhoz!
.
Adobe Acrobat Reader letöltése a [PDF] file-ok megtekintéséhez.Magyar Turizmus Nap a zaragozai szakvilágkiállításon
2008. július 23.
(objektivhir.hu) Magyar Turizmus Napra került sor „A víz és a fenntartható fejlődés” vezérgondolata köré szerveződő zaragozai szakvilágkiállítás magyar pavilonjában július 19-20-án, Spanyolországban. A 105 országot felvonultató rendezvényen Magyarország önálló kiállítással vesz részt. A megjelenés összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ra meghirdetett Vizek Éve elnevezésű kampányévével.
Az MT Zrt. a világkiállításra készített kiadvánnyal folyamatosan népszerűsíti a hazai tájakat, a gyógy- és wellnessturizmus kedvelt magyarországi célpontjait. A hétvégi turizmus napon továbbá közönségcsalogató eseményekkel is felhívta a látogatók figyelmét hazánkra. Az öt hete zajló kiállítás magyar pavilonját már több mint 250 ezer látogató kereste fel, a szeptember 14-i zárásig jó esély van arra, hogy számuk, a kezdeti várakozásokat jelentősen meghaladva, elérje akár a félmilliót is – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.
A Magyar Turizmus Napot sajtótájékoztató keretében Németh József, az MT Zrt. madridi külképviselet-vezetője nyitotta meg, ahol jelen volt Dr. Tóth Gábor madridi magyar nagykövet és felesége, továbbá Gölöncsér József, a magyar pavilon kormányzati biztosa és Végh József, a madridi nagykövetség külgazdasági attaséja is.
A programot Dluhopolszky László karikatúrái színesítették, valamint a Rubik Stúdió munkatársai – Kovács János ügyvezető, Nagy Olivér és Róka Gábor professzionális kockakirakó versenyzők – Rubik-kocka kirakó bemutatót és oktató tanfolyamokat is tartottak. A látogatók kockakirakó tudásukat versenyben is lemérhették, a győztes pedig az MT Zrt. fődíját, egy 2 személyre szóló budapesti wellness hétvégét nyert.
A Magyar Turizmus Napról az országos és regionális napilapok és TV műsorok is beszámoltak. A nagy sajtóvisszhangnak köszönhetően, a Zaragoza városában sétáló magyar résztvevőket a helyi lakosság aláírásokért ostromolta a rendezvényt követően.
A Magyar Pavilonban a látogatók megismerhetik hazánk természetes vizeihez és ásványvíz készleteihez kötődő hagyományait, a Balatont, az Európában egyedülálló hévízi termáltavunkat, budapesti fürdőinket, a Tisza-tavat, valamint a Mátyás király korabeli, esztergomi hidraulikus vízemelő kicsinyített, számítógépes szimulátorral kiegészített mását is.
Az MT Zrt. a világkiállításra külön, a vízkincseinket bemutató 16 oldalas, francia méretű kiadványt készíttetett „Hungary Pearl of the Danube” („Magyarország – Duna gyöngye”) címmel. Az angol és spanyol nyelvű kiadvány 15.000, illetve 200.000 példányban kerül terjesztésre.
A Zaragoza Expo 2008 szakvilágkiállítás (www.zaragozaexpo2008.es) megkülönböztetett figyelmet szentel bizonyos témáknak. Ezek közül Magyarország szempontjából különös jelentőségű „A víz az életért”, „A víz, oktatás és kultúra”, valamint „A víz és egészség” problematikája. A tematika szorosan kapcsolódik az ENSZ döntése értelmében 2005 és 2015 között zajló „A víz az életért” évtizede programhoz.
A kiállításon való aktív, sokszínű részvétel segíti a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítését, a hazánk iránti érdeklődés és az utazási vágy felkeltését. Mindez összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. „2008 – a Vizek Éve” elnevezésű programjával, amely az egészségturizmus hódolóira fókuszál.
A Zaragoza Expo júniusi megnyitója óta a szervezők 4 millió belépőt adtak el. A magyar pavilont eddig több mint 250 ezren keresték fel, a látogatók 85%-a Spanyol-, a maradék 2/3 része egyéb európai, 1/3 részük pedig ázsiai országból származott. A várakozások szerint az Expo végéig a magyar pavilon látogatóinak száma meg fogja haladni az 500 ezret.
Gy. Mészáros Ágnes
Forrás: www.objektivhir.hu