"FORRÓDRÓT": [+36] 30-3985320 | info@vilagkiallitas.hu

Shanghai idő:

Pavilonok // Pavilions



Click for Shanghai Hongqiao, Shanghai Forecast

Média támogatónk



TÁMOGATÓINK

Cégbemutató



Csatlakozzon Ön is
támogatóinkhoz!

. Adobe Acrobat Reader letöltése a [PDF] file-ok megtekintéséhez.






Idén is majd 6 százalékkal nőhet az Kína reklámpiaca

2009. szeptember 14.

(mediainfo.hu) A GroupM friss becslése szerint a helyzethez képest igen kedvezőek a kínai médiagazdaság kilátásai idén és jövőre, ami annak köszönhető, hogy javultak az ország általános gazdasági kilátásai is. A GroupM szerint 2009-ben 5,8 százalékkal nőhet a kínai médiaköltés, s így elérheti a 254,5 milliárd jüant (1 jüan kb. 0,15 amerikai dollár). 2010-ben 9,8 százalékkal bővülhet a reklámpiac, 279,4 milliárd jüanra. A fejlődést elsősorban az internetes reklámköltés bővülése fogja dinamizálni.

Mindez sokkal jobb kilátásokat sugall, mint a GroupM előző, idén júniusi becslése. Ekkor a kutatók még 3,2 százalékos növekedést vártak idénre, jövőre pedig 8,9 százalékos bővülést becsültek. A jelentős javulás mögött többek között az áll, hogy a Világbank és mások idénre a kínai GDP 8 százalék körüli bővülését várják, szemben a korábbi, mindössze 1,5 százalékos becsléssel.

Persze még messze van a 2008-as 22,6 százalékos médiapiaci növekedés megismétlése, melyet elsősorban a pekingi olimpia turbózott fel, de a jelek bíztatóak. Az idei "lyukas" évet jövőre két fontos esemény követi az országban: a Világkiállítás és az Ázsia Játékok, amelyek egyaránt jótékony hatással lehetnek a reklámpiacra.

Forrás: www.mediainfo.hu